ES

ES

ES

ES

رپورتاژ

پایگاه خبری رخ : احتکار اقدامی که عاملان آن در مقاطع بحرانی یک جامعه از جمله جنگ، بلایای طبیعی و بحران های اقتصادی بدون توجه به هرگونه آثار مخرب آن، صرفاً به دنبال سود سرشار خود هستند.

احتکار؛ واژه ای که این روزها بیشتر صدر اخبار را به خود اختصاص داده  و بر سر زبان‌ها افتاده است.

اقدامی که این روزها، خیلی ها را بر آن می دارد که از نمد آشفته بازار اقتصاد کشورمان کلاهی برای خودشان ببافند؛ اما غافل از اینکه این کلاه بلای جانشان می‌شود و مسبب ویرانی مملکت!

-----------------------------------------------------------------------------------

زنان به دلایل مختلفی اقدام به اجرا گذاشتن مهریه خود کرده و معمولا در اولین قدم برای مطالبه مهریه خود، دادخواست مطالبه مهریه را اقامه می کنند.

دادگاه نیز به دادخواست آنان رسیدگی کرده و در صورت رعایت شرایط قانونی جلسه رسیدگی را تعیین و به دو طرف زمان و ساعت جلسه را ابلاغ می کند.

از آنجایی که اقامه دادخواست دریافت مهریه پس از مشاجره های متعدد زوجین انجام می شود، مردان از ابلاغیه دادگاه مبنی بر حضور در جلسه رسیدگی چندان غافلگیر نشده و فورا اقدام به انتقال اموال به دوستان و آشنایان می کنند تا از پرداخت مهریه سر باز زنند.

-----------------------------------------------------------------------------------

کودکان کار ، کودکان نه چندان گمنام این مرز و بوم؛ کودکانی که کودکی نمی‌کنند؛ با هر عینکی بخواهیم نگاهشان کنیم باز هم کودک‌اند؛ با دستان کوچک و پینه بسته‌شان، جز خداوند هیچ ماوایی در این گنبد گیتی ندارند؛ به جای بازی کودکانه، در پی لقمه نانی به کار گرفته می‌شوند تا تکه نانی آرند بر سر سفره ساده خویش…

-----------------------------------------------------------------------------------

تنگه هرمز باریکه دریایى خمیده شکلى است مابین ایران و عمان که در منتهى الیه شرقى خلیج فارس واقع شده است و فلات ایران را از شبه جزیره عربستان جدا مى‏کند و آب‏هاى خلیج فارس را به دریاى عمان و اقیانوس هند پیوند مى‏دهد. تنگه هرمز دومین تنگه بین‌المللی پرتردد دنیاست. هر روز حدود ۱۶٫۵ تا ۱۷ میلیون بشکه نفت خام که معادل ۴۰ درصد کل نفت حمل شده توسط نفت‌کش‌ها و نزدیک به ۲۵ درصد کل عرضه جهانی نفت است از این آبراه عبور می‌کند.

-----------------------------------------------------------------------------------

مسعود کشمیری فرزند سعید متولد 1329 در حالی زمینه سازی برای فرار و خروج خود را از کشور کمتر از 48 پس از انفجار ترتیب داده بود که در خیابان های تهران مردم برای او شعارهای سوگوارانه شهادت سر می دادند.


پیش بینی قیمت دلار و یورو و سکه

پایگاه خبری رخ با استفاده از علوم آکادمیک با محوریت اقتصاد سنجی، نسبت به ارائه پیش بینی قیمت دلار اقدام نموده که امکان کاهش استرس و گام برداشتن در فضایی با ثبات تر را رقم زند. البته ناگفته نماند که پیش بینی، نوعی احتمال است که هیچ گاه نمی توان از آن اطمینان قطعیت داشت. لیکن کارشناسان اقتصادی رخ با بهره گیری از تجربیات اساتید این حوزه، مکانیسمی استخراج نموده اند که درصد خطای پائینی را در این پیش بینی قیمت دلار به همراه داشته باشد.از مورخ 19 شهریور ماه 1397، به صورت روزانه پیش بینی قیمت دلار، به مخاطبین این پایگاه خبری عرضه شده و امید است که بتواند سهم کوچکی را در مددرسانی و کاهش استرس های روزانه ایفا نماید.


-------------------------------------------------------------------------------------------

پایگاه خبری رخ، از مورخ 19 شهریور ماه 1397، با عنایت به اهمیت یورو در نظر دارد، با بهره گیری از فرمول های اقتصاد سنجی و داده های سری زمانی، نسبت به ارائه پیش بینی قیمت یورو  اقدام نموده و شاید دیدی برای مخاطبین خود فراهم آورد.    
پیش بینی قیمت یورو انجام شده، بدلیل همراه بودن با قواعد احتمال، همواره از قطعیت فارغ است؛ لیکن کارشناسان رخ در تلاشند که با رصد روزانه نسبت به توسعه محاسبات خود در پیش بینی قیمت یورو گام برداشته و احتمالات نزدیک تری با شرایط بازار به مخاطبین خود ارائه نمایند.
اروپایی که طعم تلخ دو جنگ جهانی را در یک بازه پنجاه ساله چشیده بود؛ خسته از ناکامی ها و بازی های مجموع صفر، با مردمی بالغ، تصمیم بر ایجاد یک جامعه اقتصادی با منافع مشترک در سال 1957 میلادی طی توافقنامه رم گرفت. این توافقنامه، مقدمه‌ای بر اتحادیه اروپایی بود که در سال 1993 میلادی و طی توافق ماستریخت شکل گرفت.


-------------------------------------------------------------------------------------------

کارشناسان پایگاه خبری رخ، با عنایت به اینکه تعداد زیادی از هموطنان عزیز، در شرایط فعلی کشور، سرمایه‌های خود را به سوی این کالای گرانبها سوق داده‎‌اند؛ بر آن است که از مورخ 19 شهریور ماه سال 1397، به صورت روزانه با عنایت به عوامل فوق و محاسبات اقتصاد سنجی، پیش بینی قیمت سکه را که مبتنی بر بازی با عوامل شناور می‌باشد را به سمع و نظر مخاطبین خود برساند.

پیش بینی قیمت سکه انجام شده، بدلیل همراه بودن با قواعد احتمال، همواره از قطعیت فارغ است؛ لیکن کارشناسان رخ در تلاشند که با رصد روزانه نسبت به توسعه محاسبات خود گام برداشته و احتمالات نزدیک تری در پیش بینی قیمت سکه با شرایط بازار به مخاطبین خود ارائه نمایند.